Organisatie

Organisatieorganiseren

Je materialen op orde hebben of dingen volgens een bepaald systeem arrangeren of ordenen

• Je spullen op orde houden
• Een systeem ontwikkelen dat je helpt materialen te sorteren
• Alle nodige informatie voor een taak klaar hebben liggen
• Een kalender gebruiken om data en belangrijke momenten te onthouden
• De dingen in logische volgorde zetten

Heb je de juiste spullen bij je?
Zijn ze op een handige manier ingedeeld en opgeruimd?
Heb je voldoende ruimte en heb je het overzicht?


Organisatie is nauw verbonden met plannen. Het helpt bij het structureren en ordenen van deze stappen, waardoor het planningsproces effectiever wordt. Ook taakinitiatie speelt een rol, door materialen die klaarliggen, wordt de drempel om te beginnen verlaagd en wordt taakinitiatie vergemakkelijkt.
Organisatie speelt ook een rol bij het ondersteunen van het werkgeheugen. Door informatie, materialen en taken op een georganiseerde manier te structureren en te categoriseren, wordt de belasting van het werkgeheugen verminderd. Dit maakt het gemakkelijker om relevante informatie op te halen en te gebruiken tijdens het uitvoeren van een taak.